Sunday, February 27, 2011

MALAS vs RAJIN

Hai kawan2!


sejak 2 menjak nie aku rasa agak MALAS nak mengupdate belog sebab MALAS nak menaip walaupun banyak benda yang berlaku baru-baru ini.. ada gathering la.. itu laa.. ini laa.. tapi aku MALAS sangat.. jangan tanya kenapa laa kan.. tapi kenapa ek tiba2 aku jadi MALAS tahap gaban cam nie?? haisshh~~~


selepas dihitung.. di kira2.. tolak darab bahagi sume.. aku rasa sem ni la yang aku rasa paling MALAS sekali.. kenapa aku cakap cam tu?? bila ingat2 dan pikir2 balik.. banyak sangat benda yang aku buat bermula sem nie sampai la detik dan saat ini yang menunjukkan aku sangat la MALAS atau dalam bahasa kiasnye.. berat bontot aka berat punggung (ye ke?? sila rujuk kamus anda)... 


antara perkara2 yang aku buat yang menunjukkan tahap keMALASan aku semakin meningkat ialah :


-pergi kelas LAMBAT-
-balik kelas nak awal jer-
-ponteng kelas (jangan tiru aksi ini)-
-cuti adalah perkara yang paling best dan indah-
-dalam kelas tertido or tersengguk2-
-study MALAS-
-online RAJIN giler-
-malas basuh baju.. tiap2 minggu antar pegi dobi (paling ketara sem nie sebab tiap2 minggu antar baju pegi dobi sampai kakak tu pon da kenal aku.. sem lepas jarang giler kot... tak percaya boleh tanya housemates aku atau check sabun Daiaa aku yang dari pertengahan sem lepas tak abes2 lagi... kalau la dobi tu boleh basuh sekali yang 'dalam2' tu pon rasanya aku sanggup antar tanpa rasa malu dan segan silu kot.. hahaha)-
-assigment copypaste kawan je-
-MALAS basuh kete.. kete aku tu da tak macam rupa kete da.. haishh-
-MALAS kemas bilik-
-masa tido yang lama (lebih 8 jam)-
-dan lain2 lagi.. (cam banyak lagi je....)-


benda2 nie memang la dari sem lepas aku buat.. tapi sem nie tahap keMALASan itu meningkat dari 25.32% ke 72.95%!! ini satu peningkatan yang sangat ketara! apakah  yang menyebabkan aku jadi begini? faktor umur kah?? saiz badan kah??? haishh~~


aku ada menghadiri satu program nie ari tu.. program SEHARI SIHAT BERSAMA PYOTA.. best giler program tu.. kitorang buat senamrobik.. poco2.. dan macam2 lagi.. jurulatih kitorang tu ada beritahu yang sebenarnya benda2 nie sume berkaitan dengan mind setting.. kalau kita da set dalam minda kita yang kita MALAS nak buat sesuatu benda tu.. secara automatik badan kita akan off dan kita akan jadi MALAS la nak buat pape keje.. sesungguhnya ini tidak bagus ye anak2.. so.. sejak saat dan detik itu.. aku selalu set mind aku yang aku nak jadi RAJIN.. RAJIN buat tu.. RAJIN buat nie.. susah doe kalau asyik MALAS je.. keje2 tertangguh.. assigment tak buat.. bilik pon boleh jadi sarang tikus dan labah2 kalau MALAS nak kemas.. korang nak ke tengok tikus berlari2 anak atau berkejar-kejaran seperti pasangan kekasih berlari2 di taman bunga dalam bilik korang tu?? or tengok labah2 bercinta kat spider web kat siling bilik korang? eee... simpang! (buat cam gaya usop dalam citer hantu kak limah balik rumah)


so.. berubah la dari sekarang.. jadilah seorang yang RAJIN.. anda sangat comel dan kiut kalau anda rajin ok!


p/s-kalo la aku boleh cakap MALAS nak makan mesti aku da kurus sekarang kan! hahaha

No comments: