Sunday, February 13, 2011

cubalah MENGERTI...

aku.. bukan nak buruk2kan kau ke.. apa ke.. tapi entah la.. aku.. wakil budak2 rumah.. da semakin tak boleh terima perangai kau yang begitu.. kenapa la kau tak boleh nak mengerti.. tak boleh nak paham.. kenapa la kau sangat berhati kering.. tak dapat memahami perasaan kami ini..


sejak part 3 kita tinggal bersama.. satu kerja rumah pon kau tak pernah buat... kau sapu bilik kau saja.. sampah kat dapur kau tak pernah nak buang.. kau tahu buang saja kan.. sedangkan kau la penyumbang paling banyak sampah dalam plastik yang hitam itu.. sampah2 kering yang kau kumpul dalam plastik kat bilik kau tu... kau buang kat plastik sampah kat dapur jugak kan.. see?? kau sangat banyak menyumbang... kau yang paling rajin bungkus makanan bawak balik rumah... mak kau datang hari tu pon sempat tegur.. ya.. aku dengar kata2 mak kau itu.. dan kau hanya mengiyakan saja... hasilnya? selepas itu? kau tak buang jugak.. bila miera memekik2 kuat yang sampah dah penuh.. kau buat2 tak paham saja... atau kau memang tak paham.. kecil hati miera yang memang da kecik tu.. last2 aku dan dia jugak yang pergi buang... 


bila kau mandi... rambut kau berguguran memasuki celahan lubang air dalam bilik air itu.. tapi mengapa? mengapa kau biarkan saja ia di situ? tidakkah kau tahu yang ia berpotensi untuk tersumbat? mengapa aku yang harus mengorek dan membuangnya untuk kau? mengapa kau tak berfikir seperti aku?? mengapa??


dem.. aku sangat2 pissed off.. aku da tak tahan hidup begini.. menjadi kuli di rumah sendiri.. kenapa aku tak boleh nak tegur kau? tak boleh nak marah kau? sebab aku tak nak kita bergaduh.. benda2 nie pon benda kecik jer.. tapi lama2 sampah yang sikit boleh jadi banyak jugak kan? kau da besar la.. da boleh kawen daa.. perlukah kita buat jadual harian bergilir2 untuk membuang sampah??? PERLUKAH??? dem.. kau pandai laa.. kau budak dekan pulak... tapi kenapa laa benda2 cam nie pon kau tak boleh pikir...kau selalu buat2 naif.. dan kau baik.. dalam kelas kau la yang paling baik dan pandai.. aku je yang paling jahat...  


aku doakan.. bila kau kawen nanti... kau rajin2 la kemas rumah k.. pandai buang sampah... taw tempat buang sampah besar kat mana... dan tak biarkan rambut kau berguguran... sekian terima kasih..




nota kaki-aku takde niat nak buruk2kan kau... tapi aku da tak mampu nak simpan dalam hati.. dan memberikan senyuman palsu kepada kau... aku tak kesah kau tak bayar duit minyak kete aku... tapi tolong la sedar... tolong la sedar diri... dem... aku bengang btol laa...

10 comments:

mary ann ;) said...

sapa tu yg berperangai sedemikian...adakah saya mengenalinya???hohoho

padahal mcm kenal jekk..

ain hamiza said...

hahaha... teettt!! no komen... sila carik jawapan sendiri ye.. huhu

Abil ♥ said...

weyh aku ke?
Hahaha!


;D

akuiwana said...

aku taw.aku taw!muahaha

Abil ♥ said...

nora! aku pon tau jugak! hahaha.

p/s: Ade je nak menyolit aku ni ha.
Huhu!

wan@mia said...

cik abil mmg malaih~~...HAHAHAKZ

ain hamiza said...

fauzan : bukan kau lah! hahaha

nora iwana : diam2 sudaa.. huhu

wan@mia : oit!! follow2!! hahaha

Abil ♥ said...

izwan: jangan la pecah rahsia aku bongok! Eeee!
Hahaha!

shafiq hezry farouk said...

marah sgt dah ni..haha

ain hamiza said...

haha.. tp kne sbr la kn.. huhu