Friday, June 17, 2011

Hari Yang TIDAK gembira... :(

ok.. this past few days aku rasa pikiran aku berkecamuk.. hilang selera makan (nak diet laa konon kan!) banyak masalah yang datang bertimbun sebeban jatuh atas kepala yang wat aku rasa nak lenyap dari dunia ini.. tapi aku sabar.. sabar dan sabar menempuh dugaan hidup ini.. and then.. stat 2 ari lepas.. perutku mula memulas2 tak tentu pasal.. rasanya seperti ada mesin parut kelapa yang sedang memarut kelapa untuk dijadikan santan untuk masak kari... tak pun.. seperti mesin tebu yang sedang memerah tebu bagi mengeluarkan airnya yang manis dan lazat.. ok.. merepek sudaa.. aku cuba2 jugak untuk meneran di dalam tandas dengan harapan akan ada isi2 yang terkeluar.. tapi malangnya.. hanya angin saja yang berlalu meninggalkan bau semerbak...

oleh sebab tidak mampu lagi menahan keperitan ini.. maka tadi petang.. aku pegi laa ke unit kesihatan.. malangnya.. aku di suruh untuk pergi ke hospital untuk mendapatkan rawatan lanjut.. aku disahkan mendapat penyakit gastrik.. dem.. dem.. mengapa laa penyakit ini kembali setelah lama ia pegi?? haishh.. doktor cakap aku da kene mula jaga pemakanan.. jaga timing makan.. jangan makan suka2 hati.. dan macam2 lagi laaa.... the best part.. kene plak enjet... dia suruh aku baring2 dulu kat atas katil.. then aku pon baring laa.. sampai aku rasa perut aku da tak memulas2 macam mesin rumput.. beberapa jam kemudian.. aku pon pulang dengan perasaan sedikit gembira..

kepada anda semua.. sila jaga kesihatan diri sendiri.. ok? hehehe

2 comments:

aLieF si Muncung ManiS said...

hahaha..lawaknye dgr awak ckp hanye angin je yg keluar smbil keluarkan bau semerbak..haha..btw,,tak ape..gastric tu boleh dikawal..kurangkan makanan yg doctor tak suruh makan dan jgn bagi perut kosong k..dan ikut nasihat doctor..

Bukan si buaya said...

ooo.. time kaseh dr aliff!!!