Wednesday, November 16, 2011

kerja kerja kerja

assalamualaikum...

haishh.. dah lama gila tak update blog.. da bersarang dah blog nie.. hahaha.. takpe2.. aku kembali lagi.. setelah TM menginstall wifi kat rumahku ini.. so pas ni memang hari2 laa muka aku online kat fb kan.. hehehe..

ok2.. it;s been a month aku start praktikal kat low cost carrier terminal (LCCT) sepang.. hari2 pergi airport so memang da tak jakun dah tengok kapal terbang gerak depan mata.. (yelah dulu tengok kapal terbang mata tak kelip2 pulak kan! haha).. aku ditempatkan kat bahagian customer service which aku kene dok kat information counter.. so, sampai ke hari nie laa aku dok jaga kat information counter tu but not stick to one counter je laa sebab kat terminal tu banyak counter.. domestic and international.. so every week kitorang akan tukar2 tempat.. meeting passengers agak best laa which i can improve my english and mandarin day by day.. cuma kadang2 agak tertekan sebab passenger ramai sangat then da pening2 and kadang2 dapat gak la makian dari passenger especially bila system ade problem.. 

sebagai pemberi maklumat kat terminal tu aku kene laa tahu semua benda yang ada dan berlaku dalam terminal tu.. so, first week kat sana aku da habes round dah satu terminal tu.. dari luar sampai laa dalam.. sampai laa time nak naik kapal terbang.. ye lahh.. kene laa bagi maklumat yang tepat kepada penaik kapal terbang nie kan.. hahaha.. ada gak laa passenger yang tak leh nak communicate sebab dia tak leh cakap english especially chinese and ada gak laa vietnamese.. sumpah haram jadah sikit english pon tak boleh nak keluar dari mulut diorang! terpaksa gak laa aku balik rumah habes keje tu gi membelek2 balik kamus mandarin yang aku belajar dulu! hahaha.. but overall.. ok lahh keje kat sana.. ada kawan2 yang banyak membantu.. then everything just fine.. ok tapi makanan kat sana memang mahal laa kan naseb baik staff dapat diskaun.. nasi ayam rm10 ok! kau ada? hahaha

rasanya malas daa nak membebel panjang pasal kerja aku tu.. mata pon da nak tertutup da nie.. daa~~~

p/s- hari2 dapat cuci mata tengok abang kacak!! auuww!!

No comments: