Wednesday, December 7, 2011

Kursus Kahwin

Assalamualaikum...

hai kawan2.. ok2.. rasa da lama tak update blog.. da bersarang labah2 daa blog nie.. huhu.. maklumlah sejak berkerjaya nie hari2  busy dengan kerja jer.. malam2 je laa aku free.. sabtu ahad pulak busy kerja mcd.. yelahh.. kene laa carik sesuap nasik untuk anak2 kan.. hahaha..

balik pada tajuk kat atas.. sabtu ngan ahad lepas aku telah menghadiri kursus perkahwinan kat presint 9, putrajaya.. wah! da gatal ke nak kawen? hahaha.. tak lah.. teman kawan aku dan tunang dia pegi je.. diorang da nak kawen tahun depan.. dengar2 citer start tahun depan nak buat 3 hari laa.. seminggu laa.. kene tido sana sebab ada qiamullai laa.. so sebelum pihak JAKIM ubah pape2 baik buat tahun nie ye dak? senang sikit.. hehehe.. so, sabtu lepas bermula laa aku berkursus kat sana.. ramai giler kot orang yang pergi time tu! penuh dewan.. lebih 100 orang taw.. perempuan jer dah 70 lebih.. sampai sana terus daftar and masuk dewan.. dapat file dan buku bertajuk MEMASUKI GERBANG PERKAHWINAN.. kau ade?? hahaha

 
nie lah buku itu! hehehe

dua hari tu memang dengar ceramah je laa.. semua tajuk diambil dari dalam buku nie.. cuma yang bagi ceramah tu lain2 laa and sume yang bagi ceramah tu ialah ustaz and ustazah dari JAKIM.. antara tajuk ceramah macam pengurusan kewangan dan masa, kesihatan, prosedur perkahwinan dan lain2.. memang banyak laa input yang aku dapat 2 hari kursus tu.. penceramah yang bagi ceramah pon best and suka buat lawak so tak ngantuk sangat laa kan.. lagi2 bab2 lucah sikit2.. hahaha.. bukan main lagi laa kitorang gelak kan.. paling over laki laa! hahaha... then aku pon baru sedar yang agak susah nak kawen sebenarnya dari mula sampai laa dah kawen.. mula2 tu kene uruskan borang2 laa and kene wat pemeriksaan HIV laa then DUIT laa yang penting! pastu da kawen kene maintain hubungan suami isteri.. macam2 lahh!

so pada bakal2 pengantin dan orang2 yang da gatal nak kawen cam aku nie.. pegi laa kursus dulu okay.. dapat sijil kawen yang valid seumur hidup taw! kira kalau kau nak kawen lagi satu pon tak payah lagi pergi kursus.. bagus kan? haha.. pergi untuk dapatkan ilmu pon tak salah kan.. rm80 jer.. dapat makan sekali taw! nasi minyak lagi! hahaha...okay laa.. tu jer aku nak share ari nie.. daaa~~~


p/s- bila dah pergi kursus kawen nie.. perasaan nak kawen makin membuak2! hahaha.. nak kawen awal!!



No comments: